Hoe je website je zomaar heel onverwacht toffe dingen kan opleveren

Succesvolle website maken

Vorige week werd het eindelijk officieel aangekondigd: op 4 oktober aanstaande geef ik een TEDx talk in Veghel! Natuurlijk super leuk en vooral zeer spannend. Maar ook heb ik me vaak afgevraagd: hoe komen ze in vredesnaam bij mij terecht? Ik woon niet in Nederland en ook nog eens ergens op het platteland ver weg van alles. Ik heb nooit eerder een grote talk of iets dergelijks gegeven en sta nergens met mijn hoofd in de krant. Toch kreeg ik meer dan een jaar geleden die uitnodiging in mijn mailbox. Hoe en waarom ze bij mij terecht zijn gekomen ga ik je nu vertellen.


Op zoek naar die ene persoon


Ik ga niet in op de inhoud van de talk, maar ik kan je wel vertellen dat het thema van TEDxVeghel dit jaar ‘change’ is. Verandering dus, op vele gebieden. En daar hoort ook persoonlijke verandering bij en verandering van huis en baan. En in de zoektocht naar iemand die daarover kan vertellen kwamen ze bij mij uit. Nog steeds onwerkelijk vind ik zelf.

In ieder geval, ze waren op zoek naar iemand die precies daarover kon vertellen. En ja er zijn ongetwijfeld meer mensen die dat kunnen, dus hoe kwamen ze dan bij mij terecht?

Ze zijn gaan Googelen en kwamen bij mij uit. Zo simpel is het. En omdat zo’n beetje alles over mijn leven op Internet staat konden ze gemakkelijk kijken of ik paste bij wat ze zochten.

En dat is precies de boodschap van dit artikel…

 


…als je wilt dat mensen je vinden, moet je zorgen dat je vindbaar bent


Een heel belangrijke om te onthouden. Je zou denken dat als je een website maakt en wat met social media doet je dan (bijna) klaar bent. Maar in werkelijkheid is het best pittig om op te vallen tussen de duizenden mensen met net zo een (bijzonder) verhaal als jij hebt. Zeker als heel veel van die mensen ook een website hebben.

Ik heb jarenlang heel hard gewerkt om mijn Colombia-blog succesvol te maken. En dat is gelukt. Al zou ik er nog veel meer uit kunnen halen; daar wordt aan gewerkt. Ik ben ‘pas’ anderhalf jaar bezig met deze zakelijke blog waarop je nu aan het lezen bent, maar door mijn eerdere ervaringen ging dit stukken makkelijker en sneller. Hoewel ik hierin trouwens nog lang niet op het punt ben waarop ik wil zijn. Want zeker op een gebied waar al zoveel over geschreven is kom je niet zomaar bovenaan Google.

Wat ik wil zeggen: ik was niet in een paar maandjes goed vindbaar. Daar heb ik lang over gedaan. Jezelf vindbaar maken is zeker in deze tijd waar steeds meer mensen een website hebben best lastig. Daar moet je tijd en energie in steken wil je dat goed voor elkaar krijgen. En geduld en doorzettingsvermogen helpen ook.

 


Dit geldt natuurlijk ook voor je business


En dit gaat natuurlijk ook op voor je bedrijf. Wat als jij een heel toffe business hebt waar je klanten voor wilt en jouw verhaal met de wereld wilt delen. Maar niemand kan je vinden? Je kunt dan nog zo een mooie website hebben, maar het is juist de bedoeling dat deze website voor jou gaat werken. Als het goed is heb je je website gelinkt aan al je social media kanalen, maar daarmee bereik je doorgaans alleen de mensen die je volgen en gaan volgen op social media. Of mensen die specifiek op dat sociaal medium zoeken. En ook in social media moet je enorm veel tijd steken om te groeien.

Hier specifieke tips uit eerdere blogs waar je wellicht nog iets aan hebt om een betere vindbaarheid met je website voor elkaar te krijgen.

Krijg meer bezoekers, klanten en inkomsten met bloggen | Zó doe je dat!

Los deze veelgemaakte (en onbekende) SEO-fout op en wordt beter gevonden op Google

Hoe vaak moet je bloggen voor meer bezoekers en klanten?

Zo maak je je website goed vindbaar in Google

Maak je blogs enorm waardevol

 


Goede online vindbaarheid kan je heel toffe onverwachte dingen opleveren


Naast meer klanten en volgers kan een goede online vindbaarheid je dus heel toffe dingen opleveren. Voor mij is TEDx het absolute hoogtepunt, maar eerder ben ik voor meer interviews gevraagd. Kijk maar eens hier.

En ook jij verdient het om in de schijnwerpers te staan met je verhaal en je bedrijf. Dat is immers waarvoor je het doet: jouw ervaringen, ideeën, diensten en/of producten met de wereld delen om deze een beetje beter te maken. Wil je eens sparren over hoe ik je kan helpen meer resultaten te behalen uit je website? Hier kun je een afspraak plannen in mijn agenda.

 


Wat heeft jouw website je voor toffe dingen opgeleverd?


Wil je meer inspiratie en praktische tips ontvangen over ondernemen, succesvol bloggen of het maken van een winstgevende website? Meld je dan hier aan!

 

Dit artikel delen:

Vorig bericht
Je website laten maken door een webdesigner | Hier moet je op letten
Volgend bericht
Spreken op TEDx | Mijn ervaring + de video van mijn TED-talk

Lees meer!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.