Terugblik mei - favoriete apps - samenwerking - meer

Het leven als zelfstandig ondernemer | Mei 2018

Elke maand blik ik terug op mijn leven als zelfstandig ondernemer. Deze keer is mei aan de beurt. Na doelen gesteld te hebben eind april heb ik best wat gedaan om de organisatie makkelijker te maken. In deze terugblik geef ik en overzicht van mijn favoriet apps en tools in de maand mei, lees je over een leuke samenwerking en ontdek je wat mijn nieuwe passie is. En meer! Wil je dit verhaal liever op video zien? Bekijk dan onderaan deze pagina mijn Facebook Live.


Waar ik de hele maand tegenop zag


En waarschijnlijk vele ondernemers met mij: de AVG. Ik heb behoorlijk wat uitstelgedrag vertoond, maar uiteindelijk is het toch gelukt: de privacyverklaring. Of het helemaal 100% goed is nu weet ik niet, maar ik denk dat ik een aardig eind kom. Deze podcast en dit artikel hebben me er uiteindelijk doorheen gesleept. Is het jou al gelukt een privacyverklaring op je website te zetten en te voldoen aan de AVG?

 


Wishlist Member: een inspirerende uitdaging


Op dit moment ben ik aan drie websites bezig waar een online cursus of membership op komt. Dit doe ik met Wishlist Member en afgelopen maand heb ik de allereerste site met deze plugin afgemaakt. Het was niet alleen superleuk om te doen, het heeft me ook aan het denken gezet. Ik vind het zo inspirerend wat mijn klanten online doen en hoe ze met hun programma’s anderen helpen naar hun droomleven, dat ik me graag meer wil richten op leeromgevingen en membership-websites. Het is toch fantastisch als je door middel van je eigen ontworpen en bedachte cursus of membership anderen kunt inspireren en helpen? Ik ben nog een beetje aan het stoeien met Mollie en betalingen in termijnen en abonnementsvorm, maar ook dat komt goed. Ik sta echt te popelen om meer websites te maken met Wishlist Member!

 


Een fijne samenwerking en investering in mijn bedrijf


Na een oproepje op LinkedIN kwam ik in contact met Kirsten van der Ham. Kirsten is personal trainer voor online marketing en gespecialiseerd in zichtbaar worden met Facebook, LinkedIN en bloggen. Nu kan ik daar wel wat hulp bij gebruiken. Denk aan het optimaliseren van mijn LinkedIN-profiel en bedenken wat ik eigenlijk kan delen. En Kirsten wilde een nieuwe website. Na een leuk gesprek kwamen we tot een mooie ruil en win-win situatie. Inmiddels is haar website klaar en heb ik de eerste brainstormsessies gehad. Die al behoorlijk nuttig zijn geweest, maar daarover meer in het volgende maandoverzicht!

 


Beter organiseren: de apps en handige tools die ik deze maand heb aangeschaft


Ik ben nog steeds constant zoekende naar manieren om een beter overzicht te krijgen van mijn taken, beter te organiseren en het mezelf makkelijker te maken. Afgelopen maand heb ik daarom een aantal apps aangeschaft en hier ben ik zó blij mee. Ik deel ze dan ook heel graag met jou, want wellicht heb je er iets aan!

Monefy

Niet alleen wat klanten betreft, maar ook met inkomsten en uitgaven was ik het overzicht kwijt. Daarom probeerde ik een aantal apps waarbij je dit kunt bijhouden en Monefy vond ik een hele fijne. Ik heb ook meteen de pro-versie aangeschaft voor een paar euro en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Ik vul alle inkomsten en uitgaven netjes in en nu hoef ik alleen even op de app te kijken hoe ik ervoor sta en waar ik op kan bezuinigen of juist meer in kan investeren. Heel handig.

Calendly

Ik maak veel afspraken met klanten en heb tevens 6 gratis sessies die ik elke maand in moet plannen en zonder een tool om dit automatisch te laten verlopen ging het simpelweg niet meer. Ik had Calendly al eerder aangeschaft in de gratis versie, maar ik was er zo blij mee dat ik in mei besloot de pro-versie te kopen. Een investering waar ik nog steeds elke dag blij mee ben. Met Calendly plan ik zelf mijn dagen en tijden en kan een (mogelijke) klant een datum en tijd kiezen die het beste uitkomt. Op deze manier houd ik zelf de regie over mijn agenda én het scheelt 10 keer heen en weer mailen om een afspraak te maken. Ik kan dit dus ook oprecht elke ondernemer die veel afspraken moet maken aanraden!

Any.do

Inmiddels heb ik al vele organisatie-apps versleten waarin ik mijn taken en agenda op een makkelijke en duidelijke manier kan bijhouden, maar geen één vond ik echt lekker werken. Totdat ik Any.do ontdekte. Tot nu toe ben ik hier het meest enthousiast over. Any.do heeft namelijk niet alleen heel makkelijke opties om taken te ordenen en weer te geven, maar ook een aparte agenda. Ik heb een gezamenlijke agenda met mijn man en als je die ziet word je al duizelig. Daarom wilde ik ook een aparte agenda met alleen maar werkgerelateerde afspraken en herinneringen, zonder verjaardagen, feestdagen en de agenda van mijn man erbij. Met Any.do kun je heel makkelijk je Google-agenda koppelen en slechts één aspect weergeven. Any.do geeft me vooralsnog veel overzicht en daar word ik een stuk rustiger van.

Buffer

Net als met organisatie ben ik ook al even zoekende naar een goed platform waarop ik mijn social media kan inplannen. En daarmee bedoel ik met name LinkedIN en Instagram. Ik begon met Hootsuit, maar vond dit niet fijn werken. Over Buffer ben ik meer tevreden en inmiddels heb ik ook al veel social media posts ingepland. En dat werkt eigenlijk perfect. Heel blij mee dus!

 


Ontspanning en tijd voor mezelf


Vorige maand vertelde ik dat ik te weinig tijd nam voor mezelf en alleen maar doorwerkte. Om hiermee aan de slag te gaan heb ik in mei wederom 3 offline dagen genomen én ben ik vaker een dagje weggegaan om te ontspannen en iets voor mezelf te doen. Ook ben ik (de meeste dagen) op tijd gaan slapen. Ik merkte deze keer echt dat zelfs een halve dag offline en me-time nemen wonderen doet. Even helemaal niet met werk bezig zijn levert inspiratie op. Ik zet dit dus voort en in juni staan er ook alweer 3 offline dagen gepland.

 


Wat brengt juni?


Juni staat in het teken van social media. Hier ben ik al mee begonnen en ik ga zien of ik het goed kan volhouden en wat het gaat opleveren. Ik richt me nu op Facebook, LinkedIN en Instagram. Best wel veel, maar het is ook om te kijken hoe het gaat en wat het beste past. Wordt vervolgd dus.

Het tweede weekend van juni zijn weer 3 offline dagen, dus ik ga me laten inspireren en kijken wat er deze keer uitkomt. Ik wil graag minstens één offline dag in de week en zeker als ik vooraf social media in plan moet dat lukken.

Ik heb het al eens gedaan, maar ik sta op het punt opnieuw alles op papier te zetten: mijn Big Why, een overzicht van verdienmodellen en een berekening van wat ik moet verdienen om het leven te leiden dat ik wil. Ik denk dat dat goed is om af en toe te doen, om ook bij te blijven met je eigen ontwikkeling en doelen.

 


Welke app of tool moet ik volgens jou als ondernemer écht gebruiken en waarom? Laat jouw beste tip achter in de reacties!


 

Elke week het nieuwste artikel + video ontvangen in je mail met daarin tips en inspiratie over hoe je je website kunt inzetten voor een succesvol bedrijf of blog? Schrijf je dan nú hier in!

 


 

 


 

Vorig bericht
Wat je écht nodig hebt als je een website gaat of laat maken. | Over je big why, de ideale klant en website-teksten.
Volgend bericht
Hoe beveilig je je WordPress website? | 11 tips om nú toe te passen.

Lees meer!

4 reacties. Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu