10 redenen waarom jouw bedrijf een unieke website nodig heeft

Succesvolle website maken

Waarom heb je als bedrijf, hoe groot of klein ook, eigenlijk een website nodig? Als zelfstandig ondernemer investeren in een website is best spannend, of dit nu om heel veel tijd of geld gaat. Is het wel écht nodig, een website? Het gaat toch ook met Facebook? Waarom die moeite? Lees hier 10 redenen waarom jouw bedrijf een goede en unieke website nodig heeft, met nummer 1 als allerbelangrijkste!

10. Je website promoot jou 24/7

Je website promoot jou 24 uur per dag. Geen enkel ander medium kan dat. Een potentiële klant kan je altijd vinden, over je lezen en door jou geïnspireerd raken. Mensen kunnen jouw content altijd delen en je komt altijd tevoorschijn op zoekmachines. Zelfs als je slaapt of op vakantie bent. Hoe krachtig is dat?

9. Altijd up-to-date

Heeft weinig uitleg nodig denk ik: verouderde informatie is op een website is niet aan de orde. Verandert je telefoonnummer of heb je een nieuw e-mailadres? In een paar minuten staat het op je website. Heb je net een gloednieuwe cursus bedacht waar je enorm enthousiast over bent? Zet het op je website en delen maar. Iedereen is er direct van op de hoogte!

8. Geloofwaardigheid en professionaliteit

Als je serieus aan de slag wilt met je bedrijf is een website tegenwoordig essentieel om professioneel en geloofwaardig over te komen. Je website presenteert jou aan potentiële klanten, waarmee je direct een stukje betrouwbaarheid wint. Als jij op zoek bent naar een dienst of product en je vindt twee mogelijke aanbieders, maar slechts één heeft een website, voor wie kies je dan?

7. De ideale plek voor je portfolio en testimonials

Potentiële klanten willen graag zien wat je in huis hebt. Of dit nu een portfolio is van je werk of een lijst met testimonials van klanten: een website is hiervoor de ideale plek. Je website fungeert als een showroom voor jouw werk en als mogelijke klant is er niets leuker daar in rond te neuzen. Testimonials zijn ook ontzettend belangrijk en ook die kun je perfect kwijt op je website.

6. Makkelijk een mailinglijst opbouwen

Tegenwoordig is het opbouwen van een mailinglijst enorm belangrijk en ook daarvoor kun je je website heel goed inzetten. Denk aan het weggeven van een gratis e-book of mensen laten abonneren op je blog. Mensen schrijven zich in en komen bij jou op de lijst, die je vervolgens voor allerlei marketingdoeleinden kunt inzetten, zonder dat je afhankelijk bent van Google en social media.

5. Je kunt gaan bloggen

Het is geen geheim dat ik groot fan ben van bloggen. En ik ben niet de enige. Bloggen is namelijk een ideale manier om je bedrijf te laten groeien, zéker als je schrijft over een specifiek onderwerp (een niche). Hiermee kun je niet alleen jouw kennis en vaardigheden delen op social media, ook is het een heel goede manier om te informeren en inspireren én om je zichtbaarheid te vergroten. Door middel van bloggen kun je immers inzetten op Google, waarna jij beter wordt gevonden door mogelijke klanten die gericht op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt. Bloggen is ook nog eens ontzettend leuk en ideaal om jezelf aan de buitenwereld te laten zien. Meteen beginnen dus!

 

Waarom je nú moet beginnen met bloggen voor je bedrijf! En wanneer is het beter om niet te gaan bloggen?

 

4. Meten is weten: analyseer je website-verkeer

Koppel je WordPress website aan Google Analytics en je hebt een fantastische tool waarmee je jouw website-verkeer kunt gaan analyseren. Hoeveel mensen bezoeken je website? Wie zijn die mensen? Waar liggen hun interesses? Welke pagina’s of blogs worden beter bekeken dan anderen? Waar zoeken mensen op? Zijn jouw bezoekers eigenlijk wel de mensen die je wilt aanspreken? En nog veel meer!

3. Heel makkelijk voor klanten

Dit behoeft eigenlijk maar weinig uitleg: een website is simpelweg enorm makkelijk voor klanten. Snel even iets opzoeken wanneer zij willen en de (potentiële) klant kan direct zien wie jij bent en wat je te bieden hebt. Geen gedoe met folders of telefoongidsen, gewoon alles 24 uur per dag netjes bij elkaar.

2. Vergroot je zichtbaarheid en naamsbekendheid

Wat doe jij als je op zoek bent naar een product, dienst of informatie? Juist: even Googelen! Jouw potentiële klant doet dat ook, en dan is het natuurlijk fantastisch als jij ergens bovenaan Google tevoorschijn komt. Een website kan je zichtbaarheid enorm doen toenemen. En niet alleen via Google, ook op andere kanalen kun je jezelf zichtbaar maken met je website. Denk aan Facebook en LinkedIn. En je bouwt er ook nog naamsbekendheid mee op. Alleen dit is al een reden om een goede website te hebben.

1. Eerste indruk: creëer een goed gevoel en inspiratie

De allerlaatste en wat mij betreft de belangrijkste reden waarom een website voor je bedrijf onmisbaar is: het is (tenzij je iemand al hebt ontmoet) de eerste indruk die een mogelijke klant van jou krijgt. Via je website kun je mensen inspireren en een fantastisch gevoel geven. Met prachtige foto’s, een lay-out die echt jij is, met inspirerende content en je eigen stijl. Je kunt ervoor zorgen dat jouw ideale klant direct gegrepen wordt door jouw online visitekaartje en meteen actie onderneemt door met jou in contact te komen of een e-book te bestellen. Daarnaast is een website ideaal om ervoor te zorgen dat mensen jou onthouden. Met een bijzonder logo, mooie foto’s of een aansprekende huisstijl bijvoorbeeld. Daarom is het belangrijk om te investeren in een website die bij jou past, waar je écht blij van wordt. Het is immers het eerste dat iemand van jou ziet. Hoe spannend het soms ook is om naar buiten te treden met jouw verhaal en om de echte jij te laten zien, dat is wel precies waar jouw ideale klant naar op zoek is. Met een unieke website gaat je bedrijf groeien.

 


Ben jij tevreden met je website? Of heb je nog geen website en twijfel je nog?


Elke week het nieuwste artikel + video ontvangen in je mail met daarin tips en inspiratie over hoe je je website kunt inzetten voor een succesvol bedrijf of blog? Schrijf je dan nú hier in!


 

 


 

Dit artikel delen:

Vorig bericht
Het leven als zelfstandig ondernemer | April 2018
Volgend bericht
Waarom een blog beginnen als ondernemer?

Lees meer!

4 reacties. Plaats een nieuwe

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.